بررسی نانو ذرات TiO2 (دی اکسید تیتانیوم) در صنعت

بررسی نانو ذرات TiO2 (دی اکسید تیتانیوم) در صنعت

مقدمه:

 با توسعه فناوری نانو، رشد چشمگیری در کاربرد نانوذرات برای سیستم های دارورسانی، مواد ضد باکتریایی، لوازم آرایشی، ضدآفتاب ها و لوازم الکترونیکی وجود داشته است. نانوذرات به طور کلی دارای خواص فیزیکی وشیمیایی بسیار متفاوتی در مقایسه با ذرات ریز (FPs) با یک ترکیب هستند. اندازه کوچکترنانوذرات‌ها تضمین می‌کند که بخش بزرگی از اتم‌ها روی سطح ذرات قرار دارند. از آنجایی که خواص سطحی مانند انرژی سطحی، ساختار الکترونیکی و واکنش پذیری کاملاً با حالت های داخلی متفاوت است، در نتیجه زیست فعالی نانوذرات احتمالاً با آنالوگ اندازه ریز متفاوت خواهد بود. به طور سنتی، FPهای TiO2 به عنوان ذرات با سمیت و حلالیت کم در نظر گرفته می‌شوند. در سال های اخیر، نانوذرات TiO2 به طور گسترده در محصولات صنعتی و مصرفی به دلیل فعالیت کاتالیزوری قوی تر در مقایسه با FP های TiO2 مورد استفاده قرار گرفته اند.

مروری بر ذرات تجاری نانو TiO2:

TiO2 به رنگ سفید است که در انواع رنگ‌ها، جوهر چاپ، پلاستیک، کاغذ، الیاف مصنوعی، لاستیک، کندانسورها یافت می‌شود.رنگ آمیزی رنگ و مداد رنگی، سرامیک، قطعات الکترونیکی، مواد غذایی و آرایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای برآوردن کاربردهای مختلف (صنعت و زندگی روزانه)، ذرات نانو TiO2 با شکل، اندازه، فاز کریستالی، خواص سطحی و ترکیب شیمیایی متفاوت سنتز، مشخصه‌یابی و تجاری تولید شده است. تکنولوژی پوشش خود تمیز شونده در چند سال اخیر بسیار بهبود یافته است یک محصول تجاری است. با توجه به کاربردهای گسترده ای که امکان پذیر است، از پنجره شیشه ای و منسوجات به سیمان، پوشش های خود تمیز شونده ممکن است به یک وسیله مهم برای صرفه جویی در کار تبدیل شوند. در حال حاضر برخی از این پتانسیل در حال تحقیق است، رنگ خود تمیز شونده در حال حاضر در اروپا موجود است. که استفاده از نانو ذرات TiO2 باعث ایجاد این خاصیت می شود.

نتیجه گیری:

به طور خلاصه، زمینه پوشش‌های خود تمیز شونده را می توان به دو دسته آبگریز و آب دوست طبقه بندی کرد. این دو نوع پوشش هر دو خود را از طریق کار آب تمیز می کنند. که با افزودن این نانوذرات می‌توان خواص خود تمیزشوندگی پوشش را ایجاد کرد.

اگر برای خرید پودر تیتان نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان هومان تجارت در تماس باشید.
021-91034004
محصولات پیشنهادی تیتانیوم دی اکساید

منو

گفتگو در واتساپ
نیاز به کمک دارید؟
گفتگو با پشتیبان
سلام👋
از اینکه ما را انتخاب کرده اید متشکریم.
چنانچه درخواستی دارید لطفا جهت سهولت در پاسخگویی موارد زیر را ارسال کنید:
نام شما، نام شرکت، شماره تماس و موضوع درخواست.
با تشکر هومان تجارت ماندگار.🙏