بررسی کائولن به عنوان رنگدانه برای رنگ و پوشش

بررسی کائولن به عنوان رنگدانه برای رنگ و پوشش

مقدمه:

افزایش فعالیت‌های ساختمانی در سراسر جهان همراه با افزایش جمعیت شهری به عامل اصلی رشد بازار رنگ‌ها و پوشش‌های تولیدی تبدیل شده است. و استفاده زیاد از دی اکسید تیتانیوم در فرمول رنگ‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این، ساخت TiO2 با استفاده از فرآیند کلرید، مقادیر زیادی ضایعات آلوده به دیوکسین را در محصولات رنگ تولید می‌کند. در میان پرکننده‌های معدنی، کائولن جز با ارزش‌ترین محصولات معدنی متشکل از ذرات سیلیکات آلومینیومی درشت تا ریزدانه است.

جایگزین کردن کائولن به جای TiO2:

با این حال، برای کاهش این معایب استفاده از TiO2، استفاده از پرکننده های معدنی به عنوان جایگزینی برای TiO2 در فرآیند تولید رنگ می تواند منجر به کاهش قابل توجه اثرات زیست محیطی و بهبود ناسازگاری در  رنگ شود. کائولن به طور گسترده در صنایع سرامیک، کاغذ، لاستیک، رنگ، سیمان و صنایع دارویی استفاده می شود. با وجود این، کائولن را می‌توان به عنوان امولسیون، خالص، دوتایی یا ترکیبی بر روی رنگ استفاده کرد. تجزیه و تحلیل مناطق کاربرد نشان می‌دهد که بیشتر کائولن ها به رنگ‌های معماری، به ویژه در رنگ‌های امولسیونی به کار می‌روند. این گروه از سیستم‌های رنگ بسیار بزرگ‌ هستند و حدود 60 درصد از کل تولید رنگ و لاک را تشکیل می‌دهند. جایگزینی TiO2 یا رنگدانه های مبتنی بر  سنتز شیمیایی با منابع تجدیدپذیر مانند کائولن مزایای زیادی دارد، مانند کاهش قابل توجه اثرات زیست محیطی مرتبط با رنگ ها، کاهش سایش، بهبود خواص مکانیکی و دوام آن است. استفاده از کائولن به عنوان پرکننده یا رنگدانه تأثیر استراتژیک بر بازار جهانی رنگ و پوشش دارد. در بین مواد معدنی، کائولن کلسینه شده و لایه لایه شده به طور گسترده در رنگ‌ها استفاده می‌شود

نتیجه گیری:

به طور خلاصه، کانی کائولن به عنوان پرکننده به دلیل اندازه ذرات آن که شبیه رنگدانه TiO2 است به راحتی در فرمولاسیون رنگ جایگزین می‌شود. این ماده معدنی کاربرد صنعتی گسترده ای به ویژه در صنعت رنگ دارد. برای این منظور پرکننده‌ها یا اکستندرها جامدات ریز تقسیم شده‌ای هستند که برای بهبود خواص یا کاهش هزینه به پلیمرها یا بایندرها اضافه می‌شوند. به دلیل جنبه بالای کائولن لایه لایه شده و صفحات نسبتاً نازک، سطح صافی برای رنگ آمیزی فیلم‌ها و درخشندگی بیشتر ارائه می‌دهد. استفاده از پرکننده کائولن به عنوان جایگزینی برای رنگدانه TiO2 در ساخت رنگ و پوشش می‌تواند منجر به بهبود قابل توجهی در رابطه با ناهماهنگی در پرداخت و رنگ شود.

منو

گفتگو در واتساپ
نیاز به کمک دارید؟
گفتگو با پشتیبان
سلام👋
از اینکه ما را انتخاب کرده اید متشکریم.
چنانچه درخواستی دارید لطفا جهت سهولت در پاسخگویی موارد زیر را ارسال کنید:
نام شما، نام شرکت، شماره تماس و موضوع درخواست.
با تشکر هومان تجارت ماندگار.🙏